16 dagar kvar av polsk byråkrati... ta några djupa andetag

Classic Poland! Då var det fastställt - Medical University of Gdansk kommer göra ALLT som står i deras makt för att göra våra sista veckor här ett "living hell". Detta har jag fått erfara genom att
 
1. Dr. Stefaniak  (Your highness of Gumed, king of surgery etc. etc.) igår medgav att han inte vet var mitt Surgery Passport är som jag gav honom personligen förra veckan. "I don't remeber you. I don't know where your passport is"
Som tur är misstänkte jag att något sånt här skulle kunna hända (ja, akut demens verkar vara vanligt bland lärare på denna skolan) så jag tog ett foto på det. Nu får jag bara hoppas att min kirurgiprofessor kommer ihåg att han haft oral med mig (han verkar vara en vimsig man) och vill stämpla mitt papper på nytt. 
 
2. Mail från Erik - grupprepresentant
 
Skolan har nämligen infört ett nytt datasystem såhär precis innan vi ska sluta för att vi ska slippa allt pappersarbete. MEN, nu har det ju slutat fungera! Så underbart! För nu finns det inga papperskopior på våra betyg som det gjorde tidigare utan nu finns allt bara i datorn. Att jag ska kunna ta examen till sommaren hänger nu alltså på om skolans datorsystem börjar fungera i tid. 
 
Lika bra att göra som Erik säger. Ingen idé att kämpa emot. Ta en kudde och skrika allt vad man har. Bara några veckor kvar sen aldrig mer. Tack gode Gud för det. 
 

Kommentarer:

1 ayan:

Fan vad jobbigt hoppas att det löser sig och jag som planerar att söka ditt nästa år what the fuck det kanske få bli en annan skola eller vad tycker du ellen

Svar: Äsch, tror det är samma sak vilket östland man än väljer. Det är lite jobbigt ibland men absolut inte en anledning från att avstå utbildningen.
Ellen

2 ayan:

ok aa det verkar inte en bra ide att skita utbildningen bara för att saker o ting krånglar till sig ibland. Går det bra om du kan svara på några frågor om utbildningen på melj ,hittar inte så mkt info på nätet.

3 ayan:

ok aa det verkar inte en bra ide att skita utbildningen bara för att saker o ting krånglar till sig ibland. Går det bra om du kan svara på några frågor om utbildningen på melj ,hittar inte så mkt info på nätet.

4 Lojsan:

Hahaha doog när jag läste Eriks förslag på frustrationsdämpande metod!! Har ju 2 år kvar här så det är väl bara att ta till sig och köra på det när allt annat känns hopplöst.

Kommentera här: