Sista tentan - någonsin(!)

Idag skrev vi vårt sista prov någonsin och imorgon har vi sista lektionen på hela utbildningen. Känns väldigt overkligt, vemodigt men samtidigt skönt!
Häromdagen var vi och tog våra foton till diplomet. Nu är det inte mycket kvar att fixa innan vi åker hem.
 
Det kommer kännas väldigt konstigt och tomt att inte ha lektioner med gruppen och umgås med tjejerna varje dag! Detta året har vi spenderat extra mycket tid ihop eftersom vi inte haft så mycket att göra i skolan. Många av oss har hängt ihop sedan första dagen i Polen och nu ska vi spridas ut över hela Sverige. Jag kommer sakna er!
 
Jag har alltid trivts bra här. Vissa stunder bättre och andra sämre. Jag hade en period under förra året där jag ägnade större delen av min tid åt att drömma mig bort från Gdansk och räknade ner dagarna tills examen. Detta året har däremot varit ett jättebra år och framförallt den sista terminen. Det känns så skönt att kunna avsluta med flaggan i topp, och njuta av allt som jag älskar med Gdansk -  vänner, vänner och vänner.
 
Jag läste precis ett inlägg jag skrev för 2 år sedan om att sluta här. Det var lite spännande att se hur jag trodde då att jag skulle känna nu. http://ellenbergvall.blogg.se/2012/may/utkast-maj-13-2012.html

Kommentera här: